Szolgáltatási feltételek

Szolgáltatási feltételek

ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK, A FELEK
KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
1.1. A JELEN ÁSZF HATÁLYA KITERJED A
MAGYARORSZÁG TERÜLETÉN NYÚJTOTT
MINDEN OLYAN ELEKTRONIKUS
KERESKEDELMI SZOLGÁLTATÁSRA,
AMELY A AROMAKUCKO.HU WEBOLDALON (A
TOVÁBBIAKBAN: WEBOLDAL)
TALÁLHATÓ ELEKTRONIKUS ÁRUHÁZON
(A TOVÁBBIAKBAN: AROMAKUCKO.HU WEBÁRUHÁZ) KERESZTÜL
TÖRTÉNIK.
MA 38% KEDVEZMÉNY + INGYENES SZÁLLÍTÁS
Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi
ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben
meghatározott Felek között jön létre. A menstrurelax.hu webáruházban történő vásárlást az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvény (“Elkertv.”) szabályozza.
1.2. A menstrurelax.hu webáruházban történő vásárlás
elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZFben meghatározott módon.
1.3. A menstrurelax.hu webáruház szolgáltatásainak jelentős
része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is.
Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez)
kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki
jogosult.
1.4. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak
teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve
lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.
A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött
szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt
iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
1.5. A szerződés nyelve magyar.
1.6. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek
nem veti alá magát.
1.7. Ügyfélszolgálat elérhetőségei
• E-mail: info@menstrurelax.com
2. REGISZTRÁCIÓ
2.1. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott
található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely
két részből áll.
Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon választható
felhasználónév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó
megadása szükséges) a regisztráció érvényesítésére szolgáló emailben küldött linkre kattintást követően egy részletesebb,
személyes adatlap követ, melynek kitöltésére a megrendelések
leadását megelőzően is sor kerülhet.
Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy
jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat
feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban
foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul
megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve
egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha
az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára
bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé
válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló jogi
személyként kezel.
A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után,
a Személyes beállítások linkre kattintást követően elérhető
Személyes adatok módosítása menüpontban van lehetőség, amely
az aktív megrendelések adatait is érintheti.
Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő
megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség
nem terheli.
3. MEGRENDELÉS MENETE
3.1. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk
használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs
oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges
tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő használati utasítás
tartalmazza.
A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a
weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál
kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik.
Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel,
ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk
forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati
utasítását az áruhoz mellékeljük.
Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező
használati utasítást, azt azonnal – mielőtt az árut használatba veszi
– jelezze vevőszolgálatunknál, pótoljuk.
Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével,
alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával
kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van
szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait,
elérhetőségét az 1.7. pontban találja.
3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett
összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót
már tartalmazza.
A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, kivéve
ha ez a végső fizetési oldalon máshogy nem olvasható.
3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának
jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a
Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül
nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés
kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a
termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén
nem áll módunkban pénzt visszatéríteni.
Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24
órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.
3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás
ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan
téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült
árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0”
Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a
terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron
történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
vásárlási szándékától.
A weboldalon megjelentetett termékképek helyenként csak
illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.
3.5. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül nem csak
regisztrált Ügyféltől fogadja el, azonban a megrendeléshez minden,
az Ügyfél adataira vonatkozó mező maradéktalan kitöltése
szükséges. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan
tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.)
A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul
megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási
késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű
felelősség nem terheli.
Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást
követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon
található „Kosárba rakom” gomb használatával teheti Kosarába.
A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal jobb
oldalán található kosár ikonra kattintást követően van lehetőség,
ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a
Kosár tartalma törölhető („Eltávolítás”).
Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Fizetés”
feliratra kattintva a megjelenő felületen be kell jelentkeznie a
Weboldalra vagy regisztrálnia kell, hogy megrendelését leadhassa.
Ezt követően választani tud az átvételi módok közül illetve meg
tudja adni a számlázási és szállítási adatokat.
Ha minden szükséges adatot megadott és kiválasztotta az átvételi
módot, akkor a „Folytatás” gombra kattintva választani tud, hogy
hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét.
Ha választott a fizetési módok közül, akkor a „Fizetés” gombra
kattintva egy összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés
feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és
szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját,
valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez.
A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Megrendelés
véglegesítése” feliratra kattintást követően kerül sor. A rendelés
leadása tehát a „Megrendelés véglegesítése” gombra kattintással
történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
4. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA
4.1. Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a
megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban
bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a
megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Eltávolítás”
feliratra kattintva).
5. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, RENDELÉSEK
VISSZAIGAZOLÁSA
5.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a
Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail
útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely
visszaigazoló e-mail tartalmazza:
-az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott
adatokat (pl. számlázási és szállítási információk),
-a rendelés azonosítóját,
-a rendelés dátumát,
-a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét,
a termék árát,
-szállítási költséget
-és a fizetendő végösszeget.
Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról,
hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
5.2. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem
nélkül, vagyis 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az
elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt.
5.3. Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és
hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok
tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé.
5.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek
minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya
alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
6. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
6.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut
szállítmányozó cég igénybevételével szállítja házhoz, a Szállítási és
Fizetési feltételek oldalon olvasható feltételek szerint.
A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal,
hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép
hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem
befolyásolja.
6.2. Szolgáltató a rendelés teljesíthetőségét követően lehetőséget
biztosít Ügyfélnek a kiszállítási időpont megválasztására, mely nem
konkrét időpontot jelöl, csak közelítő szállítási intervallum
kiválasztására szolgál. Meghatározott órára történő kiszállítást a
Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni.
6.4. A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az
Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő
helyszínen teljesíti.
6.5. Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról
illetve átvételi lehetőségekről az XY oldalon tájékozódhat.
7. ELÁLLÁSI JOG
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre
vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz,
valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat
címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés
esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott
terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára
szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell
szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől
indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a
termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási
jogát.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog – lezárt csomagolású
hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a
fogyasztó a csomagolást felbontotta; – olyan nem előre gyártott
termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében,
amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.1 ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK
MENETE
7.1.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát
tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például
postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF
elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató
részére.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt
határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató
részére.
7.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a
7. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően
gyakorolta.
7.1.3. Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul
visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
7.1.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben
érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló
nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon)
elküldi a Szolgáltatónak.
7.1.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát,
e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve az email küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő
számítás szempontjából.
A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy
hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
7.1.6. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket
indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltató részére visszajuttatni,
de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon
belül visszaküldeni.
7.1.7.A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos
határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa
megrendelt futárnak átadja) a terméket.
7.1.8. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének
költsége Fogyasztót terheli, kivéve ha a Szolgáltató vállalta e
költségek viselését.
A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás
megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett
visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez
esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem
vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a
Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen
foglalkoznia. Fogyasztó erre irányuló igényét Szolgáltató
ügyfélszolgálata fogadja.
7.1.9. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem
áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül
az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem
terheli.
7.1.10. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de
legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől
számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által
teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási
(kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a
többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a
Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási módot választott.
A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani,
amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta
hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató
a korábbi időpontot veszi figyelembe.
7.1.11. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató,
kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség
nem terheli.
7.1.12. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben
bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének,
tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot
meghaladó használat miatt következett be.
7.1.13. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés
esetén a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja
felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a
Szolgáltató ésszerű költségeit.
7.1.14. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve
ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés
teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt
megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.
8. JÓTÁLLÁS
8.1. KÖTELEZŐ JÓTÁLLÁS
8.1.1.A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári
törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján
jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás
időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára
vezethető vissza.
8.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel,
tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az
üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az
üzembe helyezés napja.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.)
Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a
jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet
(tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött
fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet
mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél
részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
– szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a
Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a
szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató
hibájára vezethető vissza)
– rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban
foglaltak figyelmen kívül hagyása, – helytelen tárolás, helytelen
kezelés, rongálás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:
– elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést
követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése
lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget
eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban
képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény
teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
– ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit
kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz
vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél –
választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a
hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással
kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba
miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít
csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve,
hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél
által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn
belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak
törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb
tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része,
amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen
használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének
kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre
(termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező
hiba tekintetében újból kezdődik.
8.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek
a Szolgáltatót terhelik..
8.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az
esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett.
8.1.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül
Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2 pontokban
meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.1.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így
különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési –
jogainak érvényesítését..
8.1.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton
rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást
kezdeményezhet, a 12.2. pontban feltüntettettek alapján.
8.2. ÖNKÉNTES JÓTÁLLÁS
8.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a
Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú
jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti
időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre
vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi
átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok
útján közli.
Á
9. SZAVATOSSÁG
9.1. KELLÉKSZAVATOSSÁG
9.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a
Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától
számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti
szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék
átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
9.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az
átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt
érvényesítheti szavatossági igényeit.
9.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől
is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
9.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra
is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha
az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
9.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
9.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
9.1.7.9.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a
Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának
bemutatásával).
Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól,
ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája
a az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett.
Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az
Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által
támasztott szavatossági igénynek helyt adni.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az
Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
9.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt
hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti,
a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül
érvényesítettnek.
9.2. TERMÉKSZAVATOSSÁG
9.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő
Ügyfél – választása szerint – az 9.1. pontban meghatározott
kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
9.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén
azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben
érvényesítheti.
9.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás
termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell
bizonyítania.
9.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a
forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy,
ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
9.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi
forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba
felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval
közölni.
A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből
eredő kárért a fogyasztó felelős.
9.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog
gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben
gyakorolhatja.
9.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és
forgalmazója.
9.2.8. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve
hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba
hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
9.2.9. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez
elegendő egy okot bizonyítania.
ŐÉ
10. FELELŐSSÉG
10.1. A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek
felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak,
az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal
felelősséget.
10.2. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára
használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget
a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a
szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel
okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító
szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
10.3. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói
által tanúsított magatartásért.
Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját
magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben
együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése
végett.
10.4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket)
tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen
szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért
Szolgáltató nem vállal felelősséget.
10.5. Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen
elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles
ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató
jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló
jeleket keresni.
10.6. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a
Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok
rendelkezéseit is figyelembe véve jár el.
Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely
tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a
használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.
10.7. Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat
észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak.
Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést
megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan
törlésére vagy annak módosítására.
11, SZERZŐI JOGOK
11.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll.
Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított
felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül
elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi
tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi
alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb
anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a
használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
11.2. A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy
más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú
felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli
hozzájárulása esetén engedélyezett.
A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például
adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé
tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató
előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
11.3. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon
túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF
egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal
felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek
bármely használatára, hasznosítására.
A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az
ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú
másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes
írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem
használhatók fel vagy hasznosíthatók.
12. PANASZÉRVÉNYESÍTÉSI
LEHETŐSÉGEK
12.1. PANASZÜGYINTÉZÉS
Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével
kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken
terjesztheti elő:
Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)
• E-mail: aromakucko.info@gmail.com
Az Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos
fogyasztói kifogás 12.1. pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti
elő.
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a
Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja,
amennyiben a panasz jellege ezt megengedi.
Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a
panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát
személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek
átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek
legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott
érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az
írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató a korábbi
megrendelés azonosító számához rögzíti, ami a panasz
visszakereshetőségét segíti.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc
napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni
továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a
panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra
vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a
Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a 12.1.
pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, az ügyfélszolgálat
nyitvatartási idejébenfogadja.
12.2. EGYÉB JOGÉRVÉNYESÍTÉSI
LEHETŐSÉGEK
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló
fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem
rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az
Ügyfél számára:
• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli,
jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a
hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
• Békéltető testület.
A termékek minőségével, biztonságosságával és a
termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés
megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita
bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást
kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai
kamara mellett működő békéltető testületnél.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában
fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet,
egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és
középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe
vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció,
ajánlat címzettje.
A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
• 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
• Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
• E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
• Fax: 06 (1) 488 21 86
• Telefon: 06 (1) 488 21 31
– Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás
keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2013. évi V. törvény
rendelkezései szerint.
13. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
13.1. A menstrurelax.hu webáruház Linux/PHP alapokon működő
információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem
jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi
óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi
szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer
biztonsági frissítéseit.
A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet
technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával
együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
13.2. A Szolgáltató szaküzleteiben és internetes áruházában csak
háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket
szolgál ki.
13.3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit
egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok
életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja.
A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az
oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell
fogadniuk az oldal használatához.
14. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: Horváth Erik Bendegúz E.V
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való
kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus
levelezési címe: aromakucko.info@gmail.com
A szolgáltató Európai Közösségi adószáma: 48264086-1-38
A szolgáltató telefonszáma: +36 70 148 3033
A szerződés nyelve: magyar
A vállalkozás székhelye: 9761 Táplánszentkereszt Táncsics Mihály u. 6/e (Nem visszaküldési cím!)